Winkels & Openingstijden
  • Gratis bezorging v.a. €59,95
  • Gratis achteraf betalen
  • Gratis retourneren in de winkels
Werken bij Siebel

Klantenservice

Betalen

Wat houdt de Siebel Juweliers Cadeaukaart in?
Verras jouw geliefde, partner, vriend of vriendin met een Siebel Juweliers Cadeaukaart. Met een cadeaukaart heb je altijd een passend cadeau! De kaart is verkrijgbaar in onze winkels en online en kan worden opgewaardeerd met een minimale waarde van € 5 tot een maximum van € 500. De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te verzilveren in al onze winkels en webshop. De Cadeaukaart is 2 jaar geldig na aankoop.

Hoe kan ik betalen met een Siebel Juweliers cadeaukaart?
Je kunt jouw bestelling bij ons betalen met een Siebel Juweliers Cadeaukaart door bij stap 2 “Betaalmethode” te kiezen voor de optie: Siebel Juweliers Cadeaukaart. Je kunt nu het kaartnummer invullen, deze kun je terugvinden op de achterzijde van de cadeaukaart. Vervolgens vul je de 5-cijferige pincode van de cadeaukaart in, deze is eveneens terug te vinden op de achterzijde van de cadeaukaart (rechtsboven de kaartcode, dit is een grijs vlak welke je dient open te krassen). Je kunt zelf bepalen welk bedrag u wilt afschrijven van uw cadeaukaart saldo. 

Heb je niet genoeg saldo op jouw cadeaukaart voor het hele bedrag? 
Geen probleem! Na het invoeren van jouw cadeaukaart kun je het resterende bedrag betalen met onze andere betaalmethodes (Ideal, Creditcard). Betalen met meerdere cadeaukaarten is ook mogelijk.

Restwaarde cadeaukaart
De Siebel Juweliers cadeaukaart of restwaarden van deze kaart zijn niet inwisselbaar voor geld. Aankopen welke voldaan zijn met een cadeaukaart kunnen, met inachtneming van de geldende voorwaarden, geretourneerd worden. Voor het bedrag dat voldaan is met de cadeaukaart, ontvang je het geld weer retour op de cadeaukaart.

De voorwaarden van de Siebel Juweliers Cadeaukaart:
De Siebel Juweliers Cadeaukaart is 2 jaar geldig na aankoop en op elk moment inwisselbaar tegen artikelen verkrijgbaar bij Siebel Juweliers.
  • De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te koop en te verzilveren in onze winkels en webshop.
  • Jij bepaalt de waarde! De Cadeaukaart kan in onze winkels opgewaardeerd worden met een bedrag van € 5 t/m € 500. Wil je een cadeaukaart opladen voor een hoger bedrag? Dan vertellen onze winkelmedewerkers je hier graag meer over.
  • De Siebel Juweliers Cadeaukaart of de restwaarde van de kaart zijn niet inwisselbaar voor geld.
  • Met de Siebel Juweliers Cadeaukaarten is het niet toegestaan om Siebel Juweliers Cadeaukaarten aan te schaffen. Bestellingen van Siebel Juweliers Cadeaukaarten die via de webshop zullen worden afgerekend met een Siebel Juweliers Cadeaukaart zullen worden geannuleerd door ons en het bedrag ontvangt u terug op de gebruikte Cadeaukaart.
  • Aankopen welke voldaan zijn met een cadeaukaart kunnen, met inachtneming van de geldende voorwaarden, geretourneerd worden. Voor het bedrag dat voldaan is met de cadeaukaart, ontvang je het geld weer retour op de cadeaukaart.

Het is ook mogelijk om meer Siebel Juweliers Cadeaukaarten aan te schaffen voor jouw zakenrelaties of medewerkers. Voor meer informatie neem contact op met onze klantenservice via 088-655 03 00.

Saldo checken
Klik hier om het saldo van jouw Siebel Juweliers Cadeaukaart te bekijken, tot wanneer je het saldo kunt besteden en de voorwaarden voor het verzilveren van jouw Siebel Juweliers Cadeaukaart.

Alle prijzen van de producten die via www.siebeljuweliers.nl verkocht worden zijn inclusief BTW. 
 Op welke wijze kan ik betalen in de webshop?
Bij ons kun je kiezen uit meerdere betaalwijzen Siebel Juweliers biedt u de volgende betaalmogelijkheden in de webshop:
- Betalen met iDeal
- Betalen met Creditcard (American Express, MasterCard, en VISA)
- Betalen met Riverty (voorheen Afterpay)
- Betalen met VVV Giftcard
- Fashion Cheque
- Siebel Juweliers Cadeaukaart

Hoe kan ik betalen via iDeal?
Direct online betalen via je eigen bank. Dat is betalen in jouw eigen vertrouwde internet betaalomgeving. Makkelijk en volgens de beveiligingseisen van jouw bank. Deze betaalservice is beschikbaar voor klanten van ABN AMRO Bank, Rabobank, SNS Bank, Friesland Bank, ING, ASN Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bank.

Hoe kan ik betalen met een Creditcard?
Je kunt jouw bestelling in de webshop betalen met de volgende Nederlandse creditcards: VISA, American Express en MasterCard. Wanneer je voor deze betaalmethode kiest, vul je het creditcardnummer, de exacte naam op de kaart, de vervaldatum en de 3-cijferige CVC code (laatste drie cijfers op de achterzijde van uw kaart) in op de betaalpagina. Om jouw gegevens te beschermen, worden deze volledig gecodeerd verstuurd via SSL-servers en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Op het moment van de bestelling wordt jouw creditcard betaling geautoriseerd. Het kan voorkomen dat er contact met de kaarthouder wordt opgenomen om fraude te voorkomen. Het bedrag wordt pas afgeschreven nadat de bestelling is afgeleverd. Als het niet mogelijk is om de gehele bestelling te leveren, dan wordt alleen het bedrag afgeschreven voor het deel van de bestelling dat daadwerkelijk is geleverd.

Hoe kan ik betalen via Riverty?
Siebel Juweliers biedt de mogelijkheid om met 
Riverty te betalen. Betalingen aan riverty dienen binnen 14 dagen te worden voldaan. Riverty voert het volledig achteraf betalen proces uit. Dit betekent dat je een digitale acceptgiro van Riverty per e-mail ontvangt om het gekochte product te betalen. Ter goedkeuring van jouw verzoek om te betalen met acceptgiro voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

Bij vragen kun je altijd contact met Riverty opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de Riverty website. Let op: ook met de betaalmethode Riverty hoor je twee e-mails van ons te ontvangen. In de eerste e-mail ontvang je een bevestiging van jouw bestelling en in de tweede mail een bevestiging dat jouw betaling is goedgekeurd door Afterpay. Heb je deze tweede mail niet ontvangen? Dan is jouw bestelling waarschijnlijk niet goed doorgekomen en wordt deze daarom ook niet in behandeling genomen. 


Op welke wijze kan ik betalen in de winkels? In onze winkels kun je met onderstaande betaalwijzen betalen: - Contant - Pin - Creditcard (VISA, American Express, MasterCard) - Siebel Juweliers cadeaukaart (meer info) - VVV Cadeaubon -  Fashioncheque  - Wonderbox De Cadeaukaart - JewelCard- Hoofddorp Winkelstad Giftcard - Deventer doet Pas - Zwolle Pas - Amstelveen Stadshart Giftcard - Batavia Stad Giftcard - Rosada Designer Outlet Giftcard

Let op: Fashiongiftcard.com en Beauty & Fashion Cadeaukaart dienen omgezet te worden naar een giftcard van Siebel Juweliers, omzetten kan niet via onze (siebeljuweliers.nl) website.

Winkels

Welke Siebel Juweliers winkels zijn er geopend op zondag?
Kijk voor de koopzondagen van de dichtstbijzijnde winkel naar keuze op de pagina openingstijden.

Wat zijn de openingstijden van de Siebel Juweliers winkels?
Bekijk hier de openingstijden per winkel.

Contact 
Mocht u vragen hebben over de openingstijden, kunt u voor uw vragen telefonisch contact opnemen met onze winkels. De winkels zijn bereikbaar via telefoon en zijn geopend volgens de bekende openingstijden. Voor meer informatie over uw dichtstbijzijnde winkel verwijzen wij u naar   winkels


Kijk hier voor de actuele openingstijden van onze winkels. Online kun je blijven bestellen met de standaard levertijden die je van ons gewend bent. 

*Let op: artikelen dienen nieuw, ongedragen en onbeschadigd te zijn om aan de retourvoorwaarden te voldoen. Klik hier voor de uitgebreide retourvoorwaarden. 
Kan ik een product retourneren in de winkel?
Je kunt jouw product binnen 21 dagen retourneren in één van onze winkels (met uitzondering van sale artikelen en trouwringen). Je ontvangt het aankoopbedrag terug op een giftcard.

Kan ik een product ruilen in de winkel?
In onze winkels kun je het/de artikel(en) ruilen voor een ander artikel. Indien het nieuwe artikel duurder of goedkoper is dan het originele bedrag, dien je het verschil in bedrag bij te betalen of wordt dit bedrag op een giftcard gezet.

Webshop

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Stap 1: 
Selecteer een artikel naar keuze en klik op de knop ‘In winkelmand’. Bij sommige artikelen dien je eerst de juiste maat te selecteren voordat je verder kunt. Het artikel is nu toegevoegd aan jouw winkelwagen.

Als je meteen door wilt gaan naar de online kassa, klik je op de knop ‘Bestellen’. Je kunt ook kiezen voor “Ga verder met winkelen” om meer artikelen te bekijken. Je kunt later altijd terugkeren naar jouw winkelwagen door rechtsboven op “Winkelwagen” te klikken. Als je een kortingscode hebt, kun je deze invullen onder ‘Kortingscodes’.

Stap 2: 
Als je klaar bent met winkelen, ga je naar jouw winkelwagen en klik je op ‘Bestellen’ om naar de online kassa te gaan. Hier kun je een account aanmaken of inloggen als je al een account hebt. In jouw account worden gegevens als adres, telefoonnummer en e-mailadres gevraagd. Wanneer je later weer inlogt, hoef je deze gegevens niet nogmaals op te geven. Als je in de kassa bent, is de internetverbinding beveiligd. 

Stap 3:
Vervolgens kies je een betaalwijze. Je kunt kiezen om de bestelling zelf af te halen bij één van onze winkels of deze te laten bezorgen. Afleveren kan alleen op een adres in Nederland. Je kunt de bestelling ook op een ander adres laten afleveren. Haal hiervoor het vinkje weg bij ‘Verzenden naar hetzelfde adres’. Zo kun je bijvoorbeeld iemand anders verrassen met een mooi cadeau. Wij rekenen €4,95 verzendkosten voor bestellingen onder de €59,95 . Bestellingen boven de €59.95 worden gratis verzonden!

Stap 4:
Controleer jouw bestelling en aflevergegevens alvorens door te gaan. Klik op ‘Plaats jouw bestelling’ om deze te verzenden, je komt vervolgens in het beveiligde betaalscherm om jouw bestelling te betalen


Wat gebeurt er met mijn bestelling?
Je bestelling wordt door ons pas in behandeling genomen op het moment dat jouw betaling is ontvangen. Je ontvangt van ons een e-mail met de bevestiging van jouw bestelling. Zodra de betaling van de bestelling is afgerond je ontvangt een  zal de order verder in behandeling genomen worden. Geen e-mail ontvangen? Check eerst je spambox!  

Zodra wij jouw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijg je van ons een e-mail met een Track & Trace code van PostNL pakketservice, waarmee je de afleverstatus van jouw bestelling kunt volgen.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Elke afgeronde bestelopdracht wordt per e-mail bevestigd met een orderbevestiging en factuur. Geen e-mail ontvangen? Check eerst je spambox!

Siebel Juweliers is gerechtigd om bestellingen te weigeren dan wel aanvullende informatie op te vragen.

Hoe weet ik of de betaling is gelukt wanneer ik een artikel bestel via de webshop?
Elke afgeronde bestelopdracht wordt per e-mail bevestigd met een orderbevestiging en de factuur. Het is dus belangrijk om het e-mailadres correct in te vullen! 

Wat kan ik doen als ik problemen ondervind tijdens het betalen?
Mocht het niet mogelijk zijn om tot betalen over te gaan, terwijl je reeds het product in jouw winkelmand hebt geplaatst en een account hebt aangemaakt, dan raden wij je aan om je browsergeschiedenis te wissen (zie rechtsbovenin internet browser, geschiedenis, geschiedenis wissen). Hierna kun je het product opnieuw in jouw winkelwagen plaatsen en overgaan tot betaling.

Hoe kan het dat ik een bericht ontvang dat het artikel niet leverbaar is, terwijl op de webshop staat dat deze op voorraad is?
Helaas gebeurt het wel eens dat een artikel bij ons verkeerd op voorraad staat in de webshop. Uiteraard doen wij ons uiterste best om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Siebel Juweliers spant zich in om de inhoud van www.siebeljuweliers.nl zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Indien dit toch gebeurt, zullen wij je hier z.s.m. van op de hoogte brengen.

Op de website staat een artikel met korting vermeld, geldt deze korting ook in de Siebel Juweliers winkels? 
Ja, echter worden niet alle merken in onze winkels gevoerd. Hierdoor kan het gebeuren dat de webshop een model aanbiedt, die je in de winkel niet kan kopen. Wij adviseren je om de winkelvoorraad online te bekijken om eventuele teleurstellingen te voorkomen.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?
Ja, het mogelijk om vanuit Belgie te bestellen. Vanuit andere landen is mogelijk om het product in het buitenland te bestellen met een Nederlands factuuradres. Vervolgens kun je jouw bestelling laten bezorgen in één van onze winkels en jouw bestelling daar ophalen.

Kan ik een bestelling annuleren?
Dit is mogelijk door te mailen naar 
klantenservice@siebeljuweliers.nl met de vermelding van je naam, bestelnummer en besteldatum.  


Kan ik een bestelling wijzigen?
Dit is mogelijk door te mailen naar 
klantenservice@siebeljuweliers.nl met de vermelding van je naam, bestelnummer en besteldatum. 
Geef hierbij duidelijk aan wat de wijziging inhoudt.

Wanneer kan ik een bestelling thuis laten bezorgen?
Als je er zeker van bent dat er iemand op het afleveradres aanwezig is. PostNL zal namelijk om een handtekening als ontvangstbevestiging vragen.

Wat als ik niet thuis ben bij het bezorgen van mijn bestelling?
Op het moment dat je niet thuis bent, wordt het pakket op een PostNL locatie in de buurt bewaard. Je hebt vervolgens 5 dagen om het pakket af te halen. Wanneer het pakket binnen dit termijn niet wordt afgehaald, zal het pakket terug naar de afzender gestuurd worden. 

Kan ik een pakket op een ander adres dan het huisadres laten bezorgen?
Je kunt het bestelde artikel op elk gewenst adres in Nederland laten bezorgen. Naast een factuuradres bieden wij de mogelijkheid om een apart ontvangstadres op te geven. Dit kan op jouw kantoor zijn, bij de buren of bij degene die je wilt verrassen met een cadeau. Ook kun je ervoor kiezen om je pakket op te halen bij een PostNL locatie.

Wat is de levertijd van een bestelling via de webshop?
Indien een product op voorraad is in ons magazijn, is de levertijd: op werkdagen voor 15:00 uur besteld, morgen in huis.*
Voor een product dat niet direct op voorraad is in ons magazijn, is de levertijd drie tot vijf werkdagen.
De levertijd van een product staat altijd in het groen vermeld op de productpagina rechts van de productafbeelding. 


Betaal ik verzendkosten?
Bestellingen boven de €59,95,- worden gratis bezorgd. Voor bestellingen onder de €59,95,- worden verzendkosten van €4,95 in rekening gebracht, ook als de bestelling laat afleveren bij een PostNL afhaalpunt. Je bestelling ophalen bij een Siebel Juweliers winkel is altijd gratis, ook voor bestellingen onder de €59,95,-. 

Kan ik een bestelling ophalen in een Siebel Juweliers winkel?
Je kunt aangeven bij welke winkel je de bestelling wilt ophalen. Ophalen bij een Siebel Juweliers winkel is altijd gratis, ook voor bestellingen onder de €59,95,-. De levertijd van jouw bestelling kan verschillen van de aangegeven levertijd in de webshop. Op het moment dat je bestelling wordt verzonden naar een Siebel Juweliers winkel ontvang je een bevestiging per e-mail met de levertijd en ophaalinformatie. Neem altijd de ontvangen factuur mee naar de winkel als bewijs van betaling (ook wanneer er voor achteraf betalen is gekozen). 

Is het mogelijk om de verzending van mijn bestelling te volgen?
Zodra wij jouw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijg je van ons een e-mail met een Track & Trace code van PostNL, waarmee je de afleverstatus van de bestelling kunt volgen. Zodra het pakket is overhandigd aan PostNL, zijn wij afhankelijk van de bezorgservice en kan de afleverdatum afwijken.

Wat kan ik doen wanneer mijn bestelling niet juist is?
Wij doen er alles aan om jouw bestelling perfect af te handelen. Mocht je bestelling desondanks niet juist zijn, willen wij je vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met de webshop klantenservice via 088-6550300 of per e-mail klantenservice@siebeljuweliers.nl

Afleveren bestelling
Wanneer het pakket met jouw bestelling wordt geleverd, controleer dan altijd de verpakking. 
Mocht het pakket ernstig beschadigd zijn en je vertrouwt het niet, dan adviseren wij je om niet te tekenen voor ontvangst. Het pakket wordt dan teruggestuurd en wij zullen dan de status van het pakket beoordelen. Op het moment dat je tekent voor ontvangst, houdt dit in dat je het pakket ‘in goede orde hebt ontvangen’. Indien later blijkt dat producten beschadigd zijn of ontbreken door toedoen het beschadigde pakket, zijn wij helaas niet aansprakelijk.

Cadeauverpakking

Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau?
Dat kan zeker! Je hoeft slechts tijdens het bestelproces aan te geven dat je de bestelling graag in cadeauverpakking zou willen ontvangen. Onze webshop medewerkers zullen ervoor zorgen dat de bestelling in de mooiste cadeauverpakking wordt afgeleverd.

Kan ik een product dat gekocht is in de webshop retourneren?
Ja, een product gekocht op www.siebeljuweliers.nl heeft een bedenk termijn van 14 dagen ingaande op de dag nadat je het product hebt ontvangen. Nadat je hebt aangegeven van de koop af te zien, heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. Binnen deze periode kun je je retour afgeven of thuis laten ophalen door PostNL, er wordt een retourkostenvergoeding in rekening gebracht. Klik hier voor meer informatie en het aanmelden van jouw retour.

 

Ook kun je jouw bestelling afgeven in één van onze winkels. Vanuit de winkel zal het pakket dan worden teruggestuurd naar de webshop. Er wordt geen geld terug gegeven in de winkel. 

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen

Indien mogelijk de artikelen graag retourneren met aangehecht Siebel Juweliers etiket of deze los mee te sturen. Wij willen je daarbij vragen, indien mogelijk, het artikel in de originele verpakking te retourneren. Dit laatste is echter niet verplicht.


Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van een product dat is aangeschaft via de webshop?
Ja, er zijn kosten verbonden aan het retourneren van een product dat is aangeschaft via de webshop.



Waar kan ik een product retourneren dat is aangeschaft via de webshop?
Je kunt het artikel in één van onze winkels inleveren, thuis laten ophalen of afgeven bij een pakketpunt van PostNL. Voor het ophalen of afgeven van jouw retour bij een vervoerder dien je jouw retour aan te melden middels ons portaal. Je kunt jouw retour bij deze opties ook verzekerd opsturen, echter zijn deze kosten voor eigen rekening.


Jouw retourzending gratis retour sturen via onze winkels

  1. Print het retourformulier uit en vul deze in. 
    Klik hier voor het retourformulier!
  2. Dit formulier, de webshop kassabon en het artikel in een zo origineel mogelijke staat neem je mee naar de winkel. In de winkel kan het product ingeleverd worden. Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment van ontbinding, teruggestort op de rekening waarmee de betaling is voltooid. Tenzij je het volledige bedrag betaald hebt met een cadeau kaart van Siebel Juweliers. In dat geval ontvang je voor het bedrag wat betaald is met een cadeau kaart, retour op de cadeau kaart die gebruikt is tijdens de aankoop. (Let op!!!  Heb je de cadeau kaart niet meer in je bezit laat het ons dan tijdig weten).
    Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen.* 


*Let op: een in de webshop gekocht geretourneerd artikel wordt niet terugbetaald in de winkel. Het bedrag wordt vanuit onze webshop gecrediteerd. 

 **Losse orders (met verschillende ordernummers) worden apart behandeld en mogen niet gezamenlijk geretourneerd worden.

Klik hier voor de uitgebreide retourvoorwaarden.

 

Jouw retourzending wegbrengen

  1. Kies de retourmethode ‘’pakket wegbrengen’’ in het portaal. 
  2. Selecteer de gewenste vervoerder en vul je ordernummer, mailadres & reden van retour in. 
  3. Pak het artikel in een zo origineel mogelijke staat in en plak jouw, in de mail ontvangen retourlabel, op de doos. 
  4. Breng de retourzending binnen het aangegeven termijn naar jouw gekozen pakketpunt. Je kunt er voor kiezen jouw retour verzekerd op te sturen. 
  5. Wanneer jouw retourzending bij ons is ontvangen zullen wij deze zo snel mogelijk verwerken. Het aankoopbedrag excl. gemaakte verzendkosten wordt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment van ontbinding, teruggestort op de rekening waarmee de betaling is voltooid, tenzij je het volledige bedrag betaald hebt met een cadeaukaart van Siebel Juweliers. In dat geval ontvang je voor het bedrag wat betaald is met een cadeaukaart, een nieuwe cadeaukaart. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen.
 

Wat zijn de retourvoorwaarden van de Siebel Juweliers webshop?
Lees hier de retourvoorwaarden.
Vul daarna ons retourformulier of het Europees Modelformulier voor Herroeping in.

De gevolgen van het gebruik maken van de bedenktijd
- Je krijgt alles wat je aan Siebel Juweliers hebt betaald binnen 14 dagen na ontbinding terug. Siebel Juweliers mag wachten met terugbetalen tot wij het product hebben teruggekregen of totdat wordt aangetoond dat je het product hebt teruggestuurd.
- Siebel Juweliers betaald terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de betaling hebt voltooid. Dit is alleen anders als je toestemming geeft voor een andere betaalmethode. In dat geval brengt Siebel Juweliers geen extra kosten in rekening.
- Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik van het product dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen.


Hoe kan ik een kortingscode inwisselen?
Om de kortingscode te kunnen gebruiken, kun je deze invoeren onder ‘Kortingscodes’, binnen het overzicht van de winkelwagen. Je voert de kortingscode in voordat je verder gaat met bestellen. Vervolgens klik je op de knop ‘Toepassen’. Er zal een melding verschijnen dat de kortingscode met succes is verwerkt.

Uitsluitingen van kortingen

De volgende merken en productgroepen zijn, indien anders aangegeven, altijd uitgesloten van weekenddeals en kortingscodes:

  • Merken: Noelani, Pure, Buddha to Buddha, Inverness
  • Productgroepen: cadeaukaarten, poetsmiddelen, batterijen, serviceartikelen, speciale bestellingen
  • Reeds afgeprijsde artikelen

Veilig en vertrouwd winkelen in de webshop van Siebel Juweliers
Siebel Juweliers is volwaardig lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Certificaat Thuiswinkel Waarborg
Het Thuiswinkel Waarborg is hét Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet, catalogi, post en andere verkoopkanalen op afstand. Alle leden van Thuiswinkel.org zijn te herkennen aan het keurmerk. Als consument kun je ervan op aan dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen en de gedragsregels van de vereniging onderschrijven, dat ze zich houden aan en aanspreekbaar zijn op naleven van de relevante wet- en regelgeving. Als je iets koopt bij een lid van Thuiswinkel.org betekent dit voor jou:

Helderheid over met wie je zaken doet 
- Vermelding van identiteit, inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel en feitelijke adres van het bedrijf
- Gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegang tot bedrijfsgegevens middels de Verklaring Thuiswinkel Waarborg

Oplossen klachten en geschillen
- Duidelijke informatie over hoe en op welk adres je met klachten terecht kan;
- Bemiddeling klachten en geschillen via Thuiswinkel.org;
- Het behandelen van jouw klacht door een onafhankelijk geschillencommissie.

Duidelijke garanties en voorwaarden;
- Duidelijke informatie over service na aankoop en commerciële garanties;|
- Duidelijke informatie over de voorwaarden.

Thuiswinkel Waarborg en geschillen
De bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijven zullen redelijkerwijs al het mogelijke doen om klachten goed op te lossen. Mocht dat toch niet geheel naar wens verlopen, dan voorzien de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel Waarborg in de mogelijkheid een geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of een vergelijkbare onafhankelijke geschilleninstantie. De uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn bindend; dit betekent dat het bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijf zich dient te houden aan de uitspraak van de Geschillencommissie Thuiswinkel (tenzij het bedrijf de uitspraak binnen twee maanden ter toetsing aan de rechter heeft voorgelegd).

Nakomingsgarantie
Ten aanzien van de uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel biedt het Thuiswinkel Waarborg een “Nakomingsgarantie”. Dit betekent dat Thuiswinkel.org garandeert dat een uitspraak van de commissie wordt nagekomen. Doet een bedrijf dat niet binnen de gestelde termijn, dan kan de betrokken consument zich schriftelijk tot Thuiswinkel.org wenden.

-       Bekijk hier het Thuiswinkel Certificaat van Siebel Juweliers.


Siebel Club 

1. Ik ben mijn wachtwoord voor mijn Siebel Member Club account vergeten – wat moet ik doen?
Het lidmaatschap is gekoppeld aan je online gebruikersaccount. Indien nodig kun je op 
www.siebeljuweliers.nl/customer/account/login/ via de button 'Wachtwoord vergeten?' je wachtwoord opvragen. 

2. Hoe word ik member van de Siebel Club?
Hier kun je je aanmelden om member te worden of je kunt je aanmelden in de winkel. Voor de aanmelding in de winkel wordt hetzelfde online formulier gebruikt. Hier vind je meer informatie over de Siebel Member Club.

3. Kan iedereen lid van de Siebel Member Club worden?
Wanneer je 18 jaar of ouder bent, een geldig e-mailadres hebt en een geldig woonadres in Nederland hebt, kun je lid van de Siebel Club worden.

4. Moet ik betalen om member van de Siebel Club te worden?
Nee, het lidmaatschap is gratis.

5. Hoe kan ik mijn lidmaatschapgegevens updaten?
Login op siebeljuweliers.nl met je e-mailadres en wachtwoord en open je ‘Account gegevens’.

6. Is het lidmaatschap persoonlijk?
Ja, er kan slechts één persoon per lidmaatschapsaccount geregistreerd worden.

7. Zijn alle vouchers in de winkel en online geldig?
Niet alle vouchers zijn zowel in de winkel als online te wisselen. Service vouchers zijn enkel in de winkel in te wisselen. Kortingsvouchers zijn zowel in de winkel als online in te wisselen. Bekijk hier de actievoorwaarden en de algemene voorwaarden hier.

8. Hoe kan ik een kortingsvoucher online verzilveren?
Een kortingsvoucher kan verzilverd worden in je winkelmand. Het vouchernummer kun je als kortingscode in de winkelmand invoeren, om vervolgens op toepassen te drukken. Geen kortingsvoucher ontvangen? Check je spambox!

9. Hoe kan ik zien welke vouchers ik nog open heb staan?
Dit kun je zien door in te loggen op de website en op de tab ‘Vouchers’ te klikken. Onze verkoopmedewerkers kunnen je openstaande vouchers ook inzien wanneer je aangeeft member te zijn.

10. Hoe kan ik mijn lidmaatschap of mailing opzeggen?
Je kunt je lidmaatschap opzeggen door in te loggen op de website en je af te melden onder het kopje Siebel Club in je account. Je kunt ook je lidmaatschap opzeggen of aangeven dat je geen mails meer wilt ontvangen door een e-mail te sturen naar klantenservice@siebeljuweliers.nl onder vermelding van je naam en e-mailadres waarmee je ingeschreven staat als member.

Sieraden

poetsmiddelen


Hoe onderhoudt je jouw sieraden?
Wanneer je gaat sporten, huishoudelijk of grof werk gaat doen, gaat slapen of douchen is het aan te raden om je sieraden af te doen. 

Berg je sieraden als je ze niet draagt met zorg op. Wikkel ze in een zachte doek of leg ze in een doosje, zodat ze niet met andere sieraden in aanraking komen waardoor onnodige krassen of beschadigingen kunnen ontstaan.

Gouden, zilveren en titanium sieraden blijven mooi door ze af en toe voorzichtig schoon te borstelen in een sopje van bijvoorbeeld zachte groene zeep. Je kunt hiervoor een zachte tandenborstel gebruiken. Spoel de sieraden vervolgens goed af met lauw water en droog deze zorgvuldig met een doek die geen pluizen afgeeft.

Gebruik geen chemische middelen of een harde doek om uw sieraden schoon te maken.

Voor het verantwoord schoonmaken van je sieraden kun je terecht bij Siebel Juweliers, waar je speciale onderhoudsmiddelen voor je sieraden kunt aanschaffen.

Wees voorzichtig met het aanbrengen van make-up en parfums. De cosmetische stoffen tasten niet het goud zelf aan, maar kunnen wel de bijmetalen aantasten waardoor je sieraden minder zullen gaan glanzen.  Hoe hoger het goudgehalte van jouw sieraden, hoe kleiner deze kans overigens is.

Vermijd zwavelhoudende substanties en chloor bij het dragen van zilveren sieraden, hierdoor kan het zilver zwart worden.

Eerlijke prijzen
Het is je wellicht al opgevallen. Bij Siebel Juweliers zijn de prijzen van gouden sieraden variabel. Het is namelijk zo dat ieder gouden sieraad uniek is en daarom is de prijs ook uniek: geen gouden sieraad is exact hetzelfde, want het is handgemaakt met natuurlijke materialen. Bij ons dus geen gemiddelde prijzen!

Gouden sieraden
Voor gouden sieraden is het goudgewicht van belang voor het vaststellen van de prijs. Daarom wordt bij ons ieder gouden sieraad zorgvuldig gewogen. Aan de hand van het gewicht bepalen wij de juiste prijs.

Gouden sieraden met diamant(en)
Bij gouden sieraden met diamant zijn naast het goudgewicht ook belangrijke eigenschappen van de diamant van invloed op de prijs:

- het gewicht van de diamant
- de zuiverheid van de diamant
- de kleur van de diamant

Ieder gouden sieraad met diamant(en) wordt door één van onze diamantexperts gecontroleerd. Volgens strenge regels, bepaalt de diamantexpert wat het exact gewicht, zuiverheid en kleur van de diamant.

Klik hier om ons assortiment gouden en gouden met diamant sieraden te bekijken.

Kan ik mijn sieraad laten graveren in de winkel?
In de meeste sieraden is het mogelijk om een gravure te plaatsen, dit geeft een personal touch aan jouw sieraden. Onze medewerkers in onze winkels informeren je graag over de mogelijkheden en de kosten.

Vaak is het gezien de drukte niet mogelijk om een gravure direct te plaatsen in het gekochte sieraad. Onze vakkundige medewerkers zullen de mogelijkheden graag met je bespreken. 

Kan ik mijn sieraad laten graveren in de webshop?
Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om sieraden via onze webshop te laten graveren. Je hebt de mogelijkheid om jouw bestelling via de webshop te plaatsen en af te laten leveren in een Siebel Juweliers winkel. Hier kun je jouw bestelling ophalen en eventueel, indien er op dat moment gelegenheid voor is en het artikel naar wens is, direct laten graveren.

Wat zijn de kosten van het graveren van een sieraad?

De kosten verschillen per graveermethode; machinaal-, laser- of handgraveerwerk. Onze medewerkers in onze winkels informeren je graag over de mogelijkheden en de kosten. Klik hier voor meer informatie !

Kan ik bij Siebel Juweliers terecht voor de reparatie van mijn sieraad?
Wij bieden je de mogelijkheid om reparaties aan sieraden professioneel uit te laten voeren via onze reparatieservice. Hiervoor wordt een aanbetaling van €25,- gevraagd, welke wordt verrekend op het moment dat je jouw sieraad gerepareerd weer komt ophalen. Wanneer je er eventueel voor kiest om een prijsopgaaf niet te accepteren vervalt de €25,- welke je hebt aanbetaald in verband met onderzoekskosten. Klik hier voor meer informatie !                   


Sieradenservice
Heb je vragen over een sieraad dat je ter reparatie hebt ingeleverd bij één van onze winkels, dan kun je mailen naar: klantenservice@siebeljuweliers.nl

Kan ik per e-mail een prijsopgave opvragen voor bijvoorbeeld een sieraad? 
Voor een prijsopgave op maat adviseren wij je om langs te komen in één van onze winkels, zodat jouw sieraad beoordeeld kan worden. Onze medewerkers helpen je graag verder!

Polsmaat opmeten? Klik hier


Als je op zoek bent naar een ring voor jezelf of voor een ander, dan is het bepalen van de juiste ringmaat erg belangrijk. Op deze pagina vind je meer informatie over de verschillende ringmaten en leggen we uit hoe je eenvoudig zelf je maat kunt opmeten. Je bent uiteraard ook meer dan welkom in één van onze winkels om je ringmaat te laten opmeten.

Hieronder vind je de twee beste opties om je ringmaat op te kunnen meten. Bij de eerste optie heb je een ring en een printer nodig. Bij de tweede optie heb je een liniaal en een ring nodig. Kies zelf de voor jouw eenvoudigste optie.
 

Optie 1: Gebruik een bestaande ring
Dit is een eenvoudige methode voor als je al een ring draagt die goed past.
1. Klik op het plaatje om het blad uit te printen. Print het plaatje op 100% uit omdat het anders af kan wijken van het origineel.
2. Leg een goed passende ring van jezelf of van degene waarvoor je een ring wilt kopen op de cirkels. De cirkel die exact overeenkomt met de binnenkant van de ring is de juiste maat.

Ringmaten preview


Optie 2: Gebruik een liniaal
Je kan je ringmaat met een liniaal opmeten.
1. Plaats een goed passende ring van jezelf of van degene waarvoor je een ring wilt kopen op de liniaal.
2. Bekijk hoeveel mm de liniaal aan de binnenkant van je ring aangeeft. Is dit bijvoorbeeld 18mm dan is jouw ringmaat 18.

Ringmaat opmeten met liniaal 

Tips!
1. Twijfel je tussen twee maten, kies dan altijd de grotere maat.
2. De omvang van je vingers wordt onder andere beïnvloed door temperatuur. Probeer je ringmaat op te meten op een zo neutraal mogelijk moment en bij kamertemperatuur.
3. Heb je een brede ring op het oog? Kies dan een ringmaat die een halve tot een hele maat groter is dan je normale maat. Ringen die breder zijn, voelen strakker om je vinger.
4. Koop je een ring voor iemand anders? Gebruik één van zijn/haar ringen om zo de juiste maat te bepalen.

Ringmaten

  Omtrek in mm

  Diameter in mm

  39 mm

  12,3 mm

  40 mm

  12,6 mm

  41 mm

  13,0 mm

  42 mm

  13,3 mm

  43 mm

  13,6 mm

  44 mm

  14,0 mm

  45 mm

  14,3 mm

  46 mm

  14,6 mm

  47 mm

  15,0 mm

  48 mm

  15,3 mm

  49 mm

  15,6 mm

  50 mm

  15.9 mm

  51 mm

  16,2 mm

  52 mm

  16,5 mm

  53 mm

  16,8 mm

  54 mm

  17,2 mm

  55 mm

  17,5 mm

  56 mm

  17,8 mm

  57 mm

  18,1 mm

  58 mm

  18,4 mm

  59 mm

  18,8 mm

  60 mm

  19,1 mm

  61 mm

  19,4 mm

  62 mm

  19,7 mm

  63 mm

  20,0 mm

  64 mm

  20,3 mm

  65 mm

  20,6 mm

  66 mm

  21,0 mm

  67 mm

  21,3 mm

  68 mm

  21,6 mm

  69 mm

  22,0 mm

  70 mm

  22,3 mm

  71 mm

  22,6 mm

  72 mm

  23,0 mm


Ringmaat opmeten? Klik hier


Hoe meet je jouw polsmaat?
Jouw polsmaat is niet hetzelfde als een armbandmaat; voor jouw armbandmaat tel je een aantal centimeters bij jouw polsmaat op.
Gebruik hiervoor onderstaande tabel:

 Pascomfort Armbandmaat
 Strakke armband  Polsmaat + 1,5 cm
 Medium losse armband Polsmaat + 2 cm
 Losse armband Polsmaat + 3 cm

* Jouw armband zit het meest comfortabel als die 2½ cm ruimer is dan jouw polsomvang. 
Meet de omtrek van jouw pols (net boven de knokkel vanaf de vingers gezien) en tel daar 2½ cm bij op.

Een voorbeeld:
- Jouw polsomtrek (net boven de knokkel vanaf de vingers gezien) = 16,5 cm.
- Tel daar 2½ cm bij op.
- Jouw armbandmaat is 19 cm. 

Het opmeten van jouw polsmaat
Het bepalen van jouw polsmaat kan eenvoudig met een touwtje of een meetlint. Wikkel een meetlint om je pols (op het polsbot), niet te strak maar wel rondom aansluitend. Lees vervolgens de maat af van het meetlint. Bij gebrek aan een meetlint, wikkel je een touwtje op dezelfde wijze om je pols. Zet een streep op het touwtje waar het touwtje je pols volledig heeft omhuld.  Leg het touwtje vervolgens langs een meetlat en lees de maat af.

Tip!
Nog makkelijker is een goed passende armband op te meten en deze lengte aan te houden.

Horloges

Hoe onderhoud je jouw horloge?
Wind een mechanisch horloge altijd op in de richting van de klok. Zorg dat je hierbij het horloge van je pols haalt, om beschadigingen aan het mechaniek te voorkomen.
Vermijd contact met chemische producten en blootstelling aan hevige stoten en schokken, ook als jouw horloge `schokproef’ is. Daarnaast adviseren wij het horloge niet bloot te stellen aan extreme temperatuurverschillen. 

Indien je jouw horloge regelmatig blootstelt aan water, adviseren wij om je horloge jaarlijks op waterdichtheid te laten controleren. 

Let op: zorg er altijd voor dat de schroef/kroon gesloten blijft!

Zie de voorschriften onder “Waterdichtheid” om te zien in hoeverre je jouw horloge kunt blootstellen aan water. Komt er toch water of condens in je horloge, kom dan naar één van onze winkels om het horloge te laten nakijken, ook als het uurwerk nog werkt. Vocht veroorzaakt roest en roest kan uw horloge ernstig beschadigen. Mocht het glas van uw horloge breken of barsten, laat het dan vervangen. Hiervoor kun je terecht bij één van onze winkels.  
Indien de batterij van jouw horloge leeg is, raden wij aan deze direct te vervangen. Lege batterijen kunnen lekken en dat is zeer schadelijk voor het uurwerk. Wij adviseren om met het horloge, garantiebewijs en de aankoop bon naar één van onze winkels te komen om het horloge te laten nakijken. Onze medewerkers zullen je graag verder helpen.

Lees de gebruiksaanwijzing aandachtig door en laat het repareren van jouw horloge over aan een deskundige!

Hoe onderhoud je een stalen horlogeband?
Metalen banden kunnen voorzichtig gewassen worden met water. Wanneer de band erg vuil is, kun je een zachte tandenborstel gebruiken met wat water en zeep om het vuil weg te poetsen. Daarna dien je het goed te spoelen met water en voorzichtig te drogen met een zachte doek. Als jouw horloge niet waterdicht is, zorg er dan voor dat er geen water in je horloge komt. Het horlogekast kan voorzichtig worden schoongeveegd met een vochtige zachte doek en daarna worden gedroogd.

Hoe onderhoud je een lederen horlogeband?
Lederen banden moeten wat losser worden gedragen in de zomer, aangezien ze zweet zullen absorberen. Wanneer de band strak om de pols gedragen wordt kan er geen lucht onder de band komen, dit kan ook zorgen voor uitslag op de pols. Als de band toch vochtig wordt van het zweten, veeg deze dan droog met een zachte doek. Om langer plezier van uw lederen band te hebben, raden wij je aan om jouw horlogeband in te spuiten met een kleurloze leerspray, zo blijft hij langer mooi.

Heeft mijn horloge een onderhoudsbeurt nodig?
Een horloge is vergelijkbaar met een auto, behalve benzine is ook onderhoud noodzakelijk om een auto goed te laten rijden. Met name voor duurdere horloges raden wij aan om het horloge voor een onderhoudsbeurt naar een erkende horlogemaker te laten sturen. Uiteraard bieden wij deze service ook. Het horloge wordt dan helemaal uit elkaar gehaald, gesmeerd, geolied en waar nodig worden onderdelen vervangen. Uiteraard wordt het horloge dan ook voorzien van een nieuwe batterij en indien gewenst op waterdichtheid getest. Is het horloge na een uitvoerige test goed bevonden, dan wordt het weer teruggestuurd. Onze medewerkers adviseren je hier graag over. Klik hier voor meer informatie !


Kan ik mijn horloge laten graveren?
In de meeste horloges is het mogelijk om een gravure te plaatsen, dit geeft een personal touch aan jouw horloge. Onze medewerkers in onze winkels informeren je graag over de mogelijkheden en de kosten. Klik hier voor de mogelijkheden tot het graveren van jouw sieraden.

Vaak is het gezien de drukte niet mogelijk om een gravure direct te plaatsen in het horloge. Onze medewerkers bespreken graag de mogelijkheden! 

Kan ik mijn horloge laten graveren in de webshop?
Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om horloges via onze webshop te laten graveren. Je hebt de mogelijkheid om jouw bestelling via de webshop te plaatsen en af te laten leveren in een Siebel Juweliers winkel. Hier kun je jouw bestelling ophalen en eventueel, indien er op dat moment gelegenheid voor is en het artikel naar wens is, direct laten graveren.


Kan ik bij Siebel Juweliers terecht voor de reparatie van mijn horloge?
Siebel Juweliers biedt je de mogelijkheid  om reparaties aan horloges professioneel uit te laten voeren via onze reparatieservice. Wanneer het horloge buiten de garantie valt wordt er gevraagd om een aanbetaling van €25,-. Deze aanbetaling wordt verrekend op het dat moment je jouw horloge gerepareerd weer komt ophalen. Wanneer je er eventueel voor kiest om een prijsopgaaf niet te accepteren vervalt de €25,- welke je hebt aanbetaald in verband met onderzoekskosten.        

Horlogeservice
Heb je vragen over een horloge (reparatie) die je hebt ingeleverd bij één van onze winkels, mail dan jouw vraag, met vermelding van het reçu nummer en vestiging naar: 
horlogeservice@siebeljuweliers.nl


Kan ik per e-mail een prijsopgave opvragen voor bijvoorbeeld een nieuwe horlogeband? 
Voor het juiste advies adviseren wij je om langs te komen in één van onze winkels, zodat jouw horloge beoordeeld kan worden. Onze medewerkers helpen je graag verder. Je kunt de verschillende onderdelen van jouw horloge niet per e-mail bestellen, echter is het opvragen van een prijsopgave wel mogelijk. Hiervoor kun je contact opnemen met klantenservice@siebeljuweliers.nl

Mijn horloge staat stil. Wat nu?
Wanneer een horloge niet meer loopt, is de kans groot dat de batterij leeg is, maar kan het ook voorkomen dat er een storing in het uurwerk zit.
Wij adviseren om met het horloge, garantiebewijs en de aankoopbon naar één van onze winkels te komen om het horloge te laten nakijken. Onze medewerkers helpen je graag verder!

Meer weten over de opties voor reparaties? Klik dan hier !

Is mijn horloge waterdicht?
Voor bescherming tegen water hanteren wij de volgende richtlijnen:

Horloges met een waterdichtheid tot:
- 3 ATM biedt bescherming tegen spatwater.
- 5 ATM biedt bescherming bij douchen en zwemmen, mits er geen grote temperatuurverschillen optreden.
- 10 ATM zijn geschikt voor de meeste vormen van watersport in ondiep water. Let op bij grote temperatuurverschillen.
- 20 ATM zijn geschikt voor alle vormen van watersport en duiken.

Let op! Het gaat hier om richtlijnen.
Wilt u er zeker van zijn dat uw horloge waterdicht is tijdens het zwemmen, zorg dan voor een geleidelijk drukverschil bij 5 ATM (niet in het water springen) of kies voor een horloge met 10 ATM.

Kan een horloge tegen heet water?
Absoluut niet! Heet water uit een kraan, bad of sauna kan de kastonderdelen vervormen. De afdichtende werking van de pakkingen zal daarmee verloren gaan. Bovendien kan het uurwerk beschadigen en de olievoorziening verstoord raken.

Hoe vaak moet de waterdichtheid getest worden?
Om de twee à drie jaar en daarnaast iedere keer dat de kast open is geweest, bijvoorbeeld na het verwisselen van de batterij.
Indien je jouw horloge regelmatig aan water blootstelt, adviseren wij je horloge jaarlijks op waterdichtheid te laten controleren.

Wat te doen als uw horloge in aanraking is geweest met zout water?
Zout water werkt agressief op de afdichtrubbers en andere materialen van het horloge. Het beste kunt u direct na het zwemmen het horloge goed afspoelen met (zoet) kraanwater. Bij grote temperatuurverschillen kan er condens aan de binnenzijde van het glas ontstaan. Dit kan geen kwaad en trekt vanzelf weer weg.


Diamant

Diamantkwaliteit
Om de waarde te bepalen van een diamant spelen de volgende kwaliteitsnormen de voornaamste rol. Deze vier elementen worden uitgedrukt in het Engels en beginnen elk met de letter C.
De 4 C’s hebben de onderstaande betekenis.

CaratGewicht diamant
ClarityZuiverheid diamant
ColourKleur van diamant
CutSlijpsel en slijpvorm diamant

En zijn bij ons gecertificeerd volgens de GIA standaard.

Carat
Het gewicht van edelstenen wordt uitgedrukt in karaat. In het verre verleden maakte men gebruik van de natuurlijke gewichtseenheid: de zaadjes van de Johannesbroodboom welke altijd een zelfde gewicht hebben.

Het Griekse woord voor dit zaadje is Keration, hier is het woord karaat van afgeleid. Het gewicht van 1 karaat is gelijk aan 0.2 gram (200 mg). Een karaat is weer onderverdeeld in 100 punten. Een diamant van een kwart karaat is een 25 punter of  0.25 crt.

Clarity
De zuiverheid van een diamant wordt met een 10x vergrotende loep bekeken en bepaald door een deskundige.

In een diamant kunnen onzuiverheden worden waargenomen, minuscule sporen van niet gekristalliseerde koolstof of andere mineralen. De verzamelnaam  voor deze onzuiverheden, zoals bijvoorbeeld een gles of veren, is “insluitsels”. 
Net als vingerafdrukken maken de insluitsels een diamant uniek.

Hoe minder insluitsels een diamant bevat hoe zeldzamer en hoe kostbaarder een diamant is. Indien een diamantair met een 10x vergrotende loep geen enkel insluitsel constateert dan wordt een diamant loepzuiver genoemd. Dit is de allerhoogste kwaliteit die men kan toekennen aan een diamant en deze is dan ook uiterst zeldzaam.

Wanneer insluitsels met het blote oog worden waargenomen dan spreekt men van een piqué kwaliteit. Tegenwoordig kan men ook middels een laserbehandeling insluitsels nagenoeg verwijderen.

Tussen de aanduiding loepzuiver en piqué liggen andere benamingen. Hieronder volgt een overzicht van deze benamingen en de bijbehorende insluitsels.

Met de volgende gradaties wordt de zuiverheid van de diamant aangegeven:

GIA Clarity Scale

Colour
Het merendeel van de diamanten lijkt kleurloos, maar ze hebben vaak een nauwelijks zichtbare gele of bruinachtige tint. De mooiste diamant is volkomen kleurloos, want alleen een kleurloze diamant kan een volmaakte prismawerking hebben. Deze diamanten zijn echter uiterst zeldzaam. De mooiste kleur van diamant wordt blauw-wit genoemd.
Nog zeldzamer zijn de zogenaamde ‘natural Fancy Colour’ diamanten, die een sterke natuurlijke kleur hebben zoals: groen, rood, roze, blauw, amber, zwart en de minder zeldzame goud- of kanariegeel. De kleur kan men tegenwoordig met hoge druk- en hoge temperatuur behandelingen verbeteren of veranderen.

Met de volgende gradaties wordt de kleur van diamant aangegeven:

Kleuren diamant

Cut
De wijze van slijpen van een diamant is ook een belangrijke factor van de waardebepaling van een diamant. Het is de enige factor waar de mens invloed op kan hebben.
Een ruwe diamant ziet er uit als een gewone kiezelsteen. De bekwame vakmensen zijn in staat een gloedvolle kracht te onthullen uit een nog te slijpen steen.
Hoe beter een diamant geslepen is hoe meer vuur en schittering de diamant zal vertonen en zal dus ook meer geld waard zijn.
-       De slijper slijpt de facetten van de diamant zodanig dat de diamant gaat leven. Het licht wordt door interne en externe reflectie weerkaatst.
-       De kennis van het slijpen gaat van generatie op generatie, het vereist een enorme vakkennis en nauwkeurigheid, want uiteindelijk bepaalt het slijpsel de schittering en flonkering van de diamant.
-       Tijdens het slijpproces treedt er een verlies op tot wel 50% van het oorspronkelijke gewicht van de steen.


Onderhoud van uw diamant
Hoewel diamant hard en duurzaam is, kan er bij een harde stoot in de richting van een kristalvlak toch een stukje van de steen afspringen. Het is daarom raadzaam een sieraad met diamant niet te dragen bij ruwe werkzaamheden.

Gebruik nooit een chloorbleekmiddel, de diamant is hier wel tegen bestand, maar het metaal van de zetting kan worden aangetast of verkleuren. 

Wij adviseren u uw sieraden met diamant nooit los bij elkaar op te bergen, zo kunnen de diamanten elkaar of andere sieraden beschadigen, berg deze waardevolle juwelen met zorg op.

Om te voorkomen dat je jouw diamant verliest, adviseren wij je om jouw sieraden met diamant eenmaal per jaar te laten controleren in een van onze winkels. Hier kan dan worden geconstateerd of er sprake is van een losse zetting of tekenen van slijtage.

Maak je sieraden regelmatig schoon, want deze worden dof door huidvet, zeep, cosmetica, stof etc; ze verliezen zo hun glans en de schittering maakt diamant juist zo onweerstaanbaar. Je kunt dit uiteraard in één van onze winkels laten doen. Wil je toch zelf je diamant oppoetsen? Dan adviseren wij om het sieraad met diamant in een lauwwarm sopje met een scheutje ammonia te laten weken en daarna met een zachte tandenborstel schoon te borstelen. Uitgezonderd zijn sieraden met edelstenen met veel insluitsels zoals smaragd, ook parels en organische mineralen zoals bloedkoraal en barnsteen, deze kunnen beter alleen worden opgewreven.

Twijfel je of jouw sieraad geschikt is om zelf thuis schoon te maken, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088-6550300 of kom langs in één van onze winkels.


Het ontstaan van diamant
Diamant ontstaat diep in het binnenste van de aarde doordat zuivere koolstof onder zeer grote druk en bij extreem hoge temperaturen kristalliseert. De diepte kan 200 km onder het aardoppervlak zijn en de temperatuur kan variëren van 1300 tot 2000 graden Celsius.

Door vulkanische uitbarstingen vindt gesteente via de kraterpijpen een weg naar het aardoppervlak, dit vulkanisch materiaal dat diamant bevat noemen we kimberliet, blue ground of gestolde lava.

Door erosie werden gesteenten ook meegevoerd naar beken en rivieren. Zo vindt men ook diamant in rivierbeddingen.

De gekristalliseerde koolstof, met een kwaliteit geschikt voor sieraden, is slechts op enkele plaatsen in de wereld te vinden, dit maakt diamant uiterst zeldzaam.


Trouwringen

Kan ik een afspraak maken voor het uitzoeken van trouwringen?
Het is niet noodzakelijk om een afspraak te maken, maar wij adviseren je echter wel om drukke momenten zoals de zaterdag te vermijden.

Waarom worden er geen prijzen vermeld bij de trouwringen? 
Op onze website wordt een impressie weergegeven van verschillende trouwringen. Vanwege de uitgebreide mogelijkheden om jouw trouwring samen te stellen en hiervoor een prijsindicatie af te geven, adviseren wij je om langs te gaan bij een van onze winkels.

Wat is de levertijd van trouwringen?
Trouwringen worden op vakkundige wijze in ons eigen sieradenatelier vervaardigd,  de levertijd is gemiddeld 3 weken.

Kan ik een trouwring die gekocht is in de winkel retourneren?

Nee, trouwringen gekocht in de winkel kunnen niet geretourneerd worden. Onze trouwringen worden naar persoonlijke smaak en voorkeur samengesteld en op bestelling vervaardigd, hierdoor kunnen deze niet geretourneerd worden.


Service & Garantie

Indien het product een gebrek vertoont dat niet zichtbaar was op het moment van aankoop, dan moet je dit binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek het aan ons mededelen.

Vanaf dit moment mag het sieraad of het horloge niet meer gedragen worden omdat dit de schade kan vergroten. Siebel Juweliers zal de extra ontstane schade door het dragen van het artikel, na de ontdekking en mededelen van de schade niet vergoeden.

Niet alle problemen maken een product defect. Bijvoorbeeld als een artikel onjuist is gebruikt of beschadigd is tijdens het dragen. Deze schade is ontstaan door een externe oorzaak en was niet aanwezig op het moment van aankoop. Soms kan de verkoper het product alleen voor reparatie naar de leverancier sturen. Dit is wettelijk toegestaan.

Het is niet mogelijk om een verloren sieraad of horloge te vergoeden. Het defecte artikel is nodig om compensatie of reparatie aan te kunnen bieden.

Indien, naar het oordeel van Siebel Juweliers, het product inderdaad gebreken vertoont (die niet te wijten zijn aan normale slijtage, verkeerd gebruik en/of het niet verrichten van onderhoud), dan zal Siebel Juweliers het product herstellen of vervangen binnen een door Siebel Juweliers aan te geven redelijke termijn. Tijdens deze reparatie heb je geen recht op een vervangend product, dan wel enige vorm van vergoeding. Indien, naar het oordeel van Siebel, herstel niet mogelijk is, dan wel dit niet van Siebel verwacht kan worden gezien de kosten van dit herstel, zal Siebel een vergelijkend vervangend product aanbieden. Is dit niet mogelijk, dan zullen wij het aankoopbedrag teruggeven.

Als je je niet houdt aan de door Siebel Juweliers en de fabrikant gegeven instructies, of als je het product op een verkeerde manier hebt gebruikt dan wel geen onderhoud aan het product hebt verricht, dan heb je geen recht op enige vorm van herstel, vervanging of vergoeding. Ook vervalt de mogelijkheid zich op enige vorm van garantie te beroepen als het product is bewerkt door een derde partij. 


Garantiebepaling horloges


De fabrieksgarantie op materiaal en fabricagefouten van een horloge is 24 maanden vanaf de aankoopdatum. De garantietermijn staat vermeld in het garantiebewijs van het horloge. Garantievoorwaarden kunnen per horlogemerk verschillen. Kijk voor de exacte garantievoorwaarden in het garantieboekje of op de website van het horlogemerk dat je gekocht hebt.

Buiten de garantie vallen schade door vallen en stoten, schade door magnetisme, schade door zonlicht en hitte , het vervangen van de batterij, glas schade, schade aan kroon, schroefkroon, drukkers, stift , los laten van de indexen, uitvallen van steentjes/ sierschroefjes, beschadigingen aan de horlogekast en horlogeband, met uitzondering van de metalen banden van Seiko.

 

Siebel Juweliers vervangt je lege batterij in het eerste jaar na aankoop kosteloos bij aantonen van aankoopbewijs/bon. Waterdichte horloges van 5 atm en hoger worden opgestuurd naar de leverancier om de batterijwissel en waterdichttest uit te voeren in verband met de fabrieksgarantie op het horloge.

 

De fabrieksgarantie doet echter niets af aan de wettelijke garantie waar de consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.


Garantiebepaling sieraden zonder diamant


Op sieraden wordt 12 maanden garantie gegeven op materiaal en fabricagefouten vanaf het moment dat het artikel gekocht is. Verlies en / of beschadiging van stenen, krassen of beschadigingen door ondeugdelijk gebruik en/ of ongelukken, verkleuringen door water, parfum, zeep, lotions, crèmes, de zuurtegraad van de huid of andere chemicaliën, de slijtage van het rhodium en/ of draagschade vallen allemaal buiten de garantie. Ook vervalt de garantie als het artikel door een derde partij is aangepast of gerepareerd.

 

Bij vergulde artikelen valt het verkleuren of wegslijten van de vergulde laag door contact met water, parfum, zeep, lotions, crèmes zuurtegraad huid, schoonmaakmiddel of andere chemicaliën en / of slijtage niet onder de garantie. Tenzij uitdrukkelijk gegarandeerd door het merk.


*Buddha to Buddha garantiebepaling:  Op alle zilveren en premium vergulde Buddha to Buddha sieraden geldt een productgarantie van 12 (twaalf) maanden, die constructie- en productiefouten dekt. 

Plating van Premium Gold Plated Sieraden:

De plating op Buddha to Buddha premium gold plated sieraden heeft een garantie van 9 (negen) maanden vanaf de aankoopdatum. Bij abnormale vervaging van de plating binnen deze periode zullen wij je sieraad gratis opnieuw vergulden. Na 9 maanden is replating op verzoek beschikbaar tegen een vergoeding.



Uitzondering:

Amen                                                   24 maanden

Buddha to Buddha                           12  maanden

TiSento                                                24 maanden

Hugo Boss jewelry                          24 maanden

Bronzalure                                         24 maanden

Frank                                                    24 maanden

Salvatora Plata                                 24 maanden

Sif Jacobs                                            24 maanden

Sparkling Jewels                              24 maanden

Tommy Hilfiger jewelry                24 maanden

Symbols                                              24 maanden

By Zoë                                                  24 maanden

Pig & Hen                                           24 maanden


Garantiebepaling sieraden met diamant en relatieringen Bouchard, Martinshof en Desiree


Op gouden sieraden met diamant (natuurlijk en Lab Grown Diamant) wordt twee jaar garantie gegeven op fabricagefouten vanaf de dag van aankoop. Verlies en/of beschadiging van diamant en/of andere stenen, bijvoorbeeld krassen of beschadiging door ondeugdelijk gebruik en/of ongelukken en/of slijtage van het rhodium*, verkleuring door water, parfum, zeep, lotions, crèmes, zuurtegraad huid of andere chemicaliën en/of slijtage, vallen buiten de garantie. Ook vervalt de garantie als het artikel door een derde partij is aangepast of gerepareerd.

 

Let op:* Witgouden artikelen bevatten vaak een laagje rhodium. Op dit laagje rhodium zit bij normaal gebruik een half jaar garantie vanaf de dag van aankoop. Slijtage of wegslijten van de rhodium laag door het gebruik van zeep, lotions, crèmes, schoonmaakmiddelen en/of andere chemicaliën en/of draagschade vallen niet onder deze garantie.

 





Kan ik mijn bestelling laten inpakken als cadeau? 

Dat kan zeker! Je hoeft slechts tijdens het bestelproces aan te geven dat je de bestelling graag in cadeauverpakking zou willen ontvangen. Onze webshop medewerkers zullen ervoor zorgen dat de bestelling in de mooiste cadeauverpakking wordt afgeleverd.


Wat houdt de Siebel Juweliers Cadeaukaart in?

Verras jouw geliefde, partner, vriend of vriendin met een Siebel Juweliers Cadeaukaart. Met een cadeaukaart heb je altijd een passend cadeau! De kaart is verkrijgbaar in onze winkels en online en kan worden opgewaardeerd met een minimale waarde van € 5 tot een maximum van € 500. De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te verzilveren in al onze winkels en webshop. De Cadeaukaart is 2 jaar geldig na aankoop.
 
Hoe kan ik betalen met een Siebel Juweliers cadeaukaart?
Je kunt jouw bestelling bij ons betalen met een Siebel Juweliers Cadeaukaart door bij stap 2 “Betaalmethode” te kiezen voor de optie: Siebel Juweliers Cadeaukaart. Je kunt nu het kaartnummer invullen, deze kun je terugvinden op de achterzijde van de cadeaukaart. Vervolgens vul je de 4-cijferige pincode van de cadeaukaart in, deze is eveneens terug te vinden op de achterzijde van de cadeaukaart (rechtsboven de kaartcode, dit is een grijs vlak welke je dient open te krassen). Je kunt zelf bepalen welk bedrag u wilt afschrijven van uw cadeaukaart saldo. 

Heb je niet genoeg saldo op jouw cadeaukaart voor het hele bedrag? 
Geen probleem! Na het invoeren van jouw cadeaukaart kun je het resterende bedrag betalen met onze andere betaalmethodes (Ideal, Creditcard). Betalen met meerdere cadeaukaarten is ook mogelijk.

Restwaarde cadeaukaart
De Siebel Juweliers cadeaukaart of restwaarden van deze kaart zijn niet inwisselbaar voor geld. Aankopen welke voldaan zijn met een cadeaukaart kunnen, met inachtneming van de geldende voorwaarden, geretourneerd worden. Voor het bedrag dat voldaan is met de cadeaukaart, ontvang je weer een nieuwe cadeaukaart. 

De voorwaarden van de Siebel Juweliers Cadeaukaart:
De Siebel Juweliers Cadeaukaart is 2 jaar geldig na aankoop en op elk moment inwisselbaar tegen artikelen verkrijgbaar bij Siebel Juweliers.
- De Siebel Juweliers Cadeaukaart is te koop en te verzilveren in onze winkels en webshop.
- Jij bepaalt de waarde! De Cadeaukaart kan in onze winkels opgewaardeerd worden met een bedrag van € 5 t/m € 500. Wil je een cadeaukaart opladen voor een hoger bedrag? Dan vertellen onze winkelmedewerkers je hier graag meer over. 
- De Siebel Juweliers Cadeaukaart of de restwaarde van de kaart zijn niet inwisselbaar voor geld.
- Aankopen welke voldaan zijn met een cadeaukaart kunnen, met inachtneming van de geldende voorwaarden, geretourneerd worden. Voor het bedrag dat voldaan is met de cadeaukaart, ontvang je het geld weer terug op je oude cadeaukaart, bewaar deze goed!

Het is ook mogelijk om meer Siebel Juweliers Cadeaukaarten aan te schaffen voor jouw zakenrelaties of medewerkers. Voor meer informatie neem contact op met onze klantenservice via 088-655 03 00.

Saldo checken
Klik hier om het saldo van jouw Siebel Juweliers Cadeaukaart te bekijken, tot wanneer je het saldo kunt besteden en de voorwaarden voor het verzilveren van jouw Siebel Juweliers Cadeaukaart.


Kan ik ook bij Siebel Juweliers terecht voor het schieten van oorgaatjes?
Het is mogelijk om oorgaatjes te laten schieten. Er wordt gebruik gemaakt van een erkend schietsysteem. 

Wat is de minimum leeftijd voor het schieten van oorgaatjes?
Wij hanteren een minimum leeftijd van 3 maanden*. Wij adviseren om de oorgaatjes tegelijkertijd te laten schieten bij kleine kinderen. Tot een leeftijd van 16 jaar is er altijd toestemming van de ouders nodig. 
* Wij adviseren om eerst contact op te nemen met de winkel omdat niet al onze medewerkers gaatjes schieten bij jonge kinderen

Is het mogelijk om meerdere oorgaatjes te schieten in hetzelfde oor?
Wij schieten gaatjes in het hele oor, behalve in het kraakbeen.

Wat kost het schieten van oorgaatjes bij Siebel Juweliers?
Dit is afhankelijk van het oorknopje dat je kiest. De prijs van de oorknopjes begint bij €17.95. Wij adviseren om ook een fles ontsmetttingsmiddel aan te schaffen voor €14.95,- om ervoor te zorgen dat het gaatje geneest. Na ongeveer 6 weken is het gaatje genezen.

Dien ik een afspraak te maken voor het schieten van oorgaatjes?
Het is niet noodzakelijk om een afspraak te maken. Wij adviseren echter wel om drukke momenten, zoals de zaterdag, te vermijden. Het is aan te raden om van tevoren telefonisch contact op te nemen met de betreffende winkel, het kan namelijk zijn dat de gene die de gaatjes schiet niet aanwezig is. Je kunt een afspraak maken door het afspraak formulier in te vullen. De ingevulde data zijn nog niet definitief, je wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld door één van onze medewerkers om de afspraak verder te kunnen afstemmen.

Contact

Contact met de webshop
Mocht je vragen hebben over uw bestelling, dan kunt u mailen naar klantenservice@siebeljuweliers.nl. Ook kun je voor vragen telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 088-6550300 (maandag t/m donderdag van 09.00 uur - 16.30 uur en op vrijdag van 09.00 uur - 16.00 uur).


Contact via Whatsapp

U kunt ons ook vragen stellen via Whatsapp:  +31631170223
Let op: Het Whatsapp nummer kan niet gebruikt worden om mee te bellen. We zijn telefonisch te bereiken via 
088 655 03 00

Contact over reparaties
Mocht je vragen hebben over jouw reparatie, dan kun je mailen naar klantenservice@siebeljuweliers.nl met vermelding van het reparatienummer, of het een horloge of sieraad betreft en bij welke winkel je het artikel hebt weggebracht. Ook kun je voor vragen telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 088-6550300 (maandag t/m donderdag van 09.00 uur - 17.00 uur en op vrijdag van 09.00 uur - 16.00 uur).

Contact voor algemene vragen
Mocht je vragen hebben over algemene zaken, dan kunt u mailen naar klantenservice@siebeljuweliers.nl. Ook kun je voor vragen telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 088-6550300 (maandag t/m donderdag van 09.00 uur - 17.00 uur en op vrijdag van 09.00 uur - 16.00 uur).

Contact winkels
Als je vragen hebt over onze merken of artikelen, dan kun je bellen met onze winkels. Zie voor de openingstijden en contactgegevens winkels


Overig

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Mocht je een klacht of compliment hebben over onze service, een artikel of onze website, vernemen wij dit graag. Vul ons contactformulier in of stuur een e-mail naar klantenservice@siebeljuweliers.nl. Wij zullen de klacht onderzoeken en binnen 14 dagen met een inhoudelijke reactie komen.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). 

Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Hoe maak ik een account aan bij Siebel Juweliers?
Klik rechtsbovenaan de pagina op 'Nieuwe klant'. Vul je gegevens in en je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail.

Hoe log ik in op mijn account bij Siebel Juweliers?
Klik rechtsbovenaan de pagina op 'Inloggen'. Vul je e-mailadres en wachtwoord in om in te loggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn account bij Siebel Juweliers, wat nu?
Klik rechtsbovenaan de pagina op 'Inloggen'. Klik onderin de rechterkolom op "Wachtwoord vergeten?" en voer je e-mailadres in. We sturen je een e-mail met daarin de instructies voor het wijzigen van jouw wachtwoord.

Wat is de Siebel Juweliers nieuwsbrief?
Siebel Juweliers stuurt iedere twee weken een digitale nieuwsbrief aan leden. Wanneer u lid bent van de Siebel Juweliers nieuwsbrief bent u altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste collecties, speciale aanbiedingen en schitterende kortingsacties.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?
U kunt u inschrijven voor de Siebel Juweliers nieuwsbrief door uw gegevens achter te laten op 
www.siebeljuweliers.nl/nieuwsbrief.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Als u onze nieuwsbrief niet meer wil ontvangen, klikt u op de link 'Afmelden' onderaan in de nieuwsbrief.

Hello !!

Klik op onze persoonlijke supportspecialist hieronder om te chatten via WhatsApp of stuur een email naar klantenservice@siebeljuweliers.nl

avatar
avatar
Support Specialist Sophie
0631170223
Bel 088 655 03 00 ma t/m do 09.00 - 16.30 / vrij 09.00 - 16.00
× whatsapp background preview